Οι χωρισμοί είναι μια κοινή εμπειρία που τη μοιράζονται όλοι οι άνθρωποι παγκοσμίως. Η ετυμηγορία συνήθως είναι κάπου στη μέση για το αν ο χωρισμός είναι ένα γεγονός που σε βοηθά να εξελιχθείς ή μια εμπειρία που σε συνθλίβει. Όπως με όλες τις υποκειμενικές εμπειρίες, ένας χωρισμός είναι ό,τι τον κάνεις εσύ να είναι. Η επιλογή που κάνεις ως προς τον τρόπο που θα εκλάβεις το χωρισμό σου θα καθορίσει  τη διαδικασία που θα ακολουθήσεις μέχρι την απελευθέρωσή σου. Όταν βρίσκεσαι στη δίνη του χωρισμού, μπορεί να είναι χρήσιμο να θυμηθείς πως εσύ έχεις την ευθύνη της αντίδρασής σου.

Τίμησε το Τέλος 

Ο λόγος που το να δίνεις ή να ψάχνεις πραγματικά εποικοδομητικές πληροφορίες ή συμβουλές σχετικά με το χωρισμό μοιάζει τόσο δύσκολο, είναι εξαιτίας της προσωπικής φύσης της εμπειρίας. Κανένας δεν εσωτερικεύει την εμπειρία του χωρισμού με τον ίδιο τρόπο που το κάνει κάποιος άλλος. Ο μοναδικός κοινός παράγοντας των χωρισμών που υπάρχει ανά την οικουμένη είναι το αίσθημα πως κάτι τελειώνει.

Είτε το τέλος φαντάζει θετικό είτε αρνητικό για σένα, μπορεί να είναι θεραπευτικό να αναγνωρίσεις, να εξερευνήσεις και να τιμήσεις την ολοκλήρωση της σχέσης σου. Η ποικιλία των σκέψεων και των συναισθημάτων που ακολουθούν ένα χωρισμό μπορεί να είναι εντυπωσιακή, καθώς μπορεί να ανακαλύψεις συνδέσεις ή πεποιθήσεις που δε γνώριζες νωρίτερα. Το να επιτρέψεις στη διαδικασία ολοκλήρωσης ενός χωρισμού να αναπνεύσει και να εξελιχθεί όπως φυσιολογικά επιθυμεί, μπορεί να διευκολύνει και να επισπεύσει το επόμενο βήμα σου.

Κατά τη διάρκεια ή μετά από ένα χωρισμό μπορεί να βιώσεις κάποια από τα ακόλουθα στάδια θλίψης ή εκτόνωσης:

Αναζητώντας Απαντήσεις

Μερικές φορές η διαδικασία του χωρισμού μας αφήνει με πολλά αναπάντητα ερωτήματα. Συνεπώς, μπορεί να αισθάνεσαι τη βαθιά ανάγκη να δώσεις  μια καινούργια και ξεκάθαρη σημασία τόσο στη σχέση όσο και στο γεγονός του χωρισμού. Η αναζήτηση για ικανοποιητικές απαντήσεις είναι συχνά ένα από τα πρώτα στάδια της θλίψης ενός χωρισμού. Ακόμα και αν έχεις θετική στάση απέναντι στο χωρισμό είναι συνηθισμένο να αναρωτιέσαι ποιος είναι ο βασικός σκοπός αυτού το χωρισμού  στη ζωή σου.

Ίσως πιάσεις τον εαυτό σου να ξαναπαίζει μέσα στο κεφάλι σου  στιγμές ή συζητήσεις με τον πρώην σύντροφό σου και να αναλύει αναμνήσεις προκειμένου να εντοπίσεις στοιχεία ή σημάδια που μπορεί να ρίξουν φως στο τι ακριβώς συνέβη. Κατά τη διάρκεια αυτού του σταδίου οι άνθρωποι μερικές φορές αισθάνονται  πώς αιωρούνται ανάμεσα στη διαύγεια και την κατανόηση, και το απόλυτο χάος μέσα στο μυαλό τους. Η σύγχυση μπορεί να δημιουργήσει μια ακόρεστη δίψα να κατανοήσεις το χωρισμό.

Άρνηση σε Διάφορες Μορφές 

Μερικές φορές μπορεί να ανακαλύψεις ότι δυσκολεύεσαι να αποδεχθείς πραγματικά την τελεσιδικία του χωρισμού σου.  Μπορεί να σου φαίνεται αφύσικο ότι δεν υπάρχει πια η συναισθηματική σύνδεση με τον πρώην σύντροφό σου. Όταν πρόκειται για αυτού του είδους την άρνηση, συχνά επιλέγεις να προσκολληθείς στην ψευδαίσθηση της ελπίδας. Ενώ βαθιά μέσα σου γνωρίζεις ότι ο χωρισμός είναι οριστικός, ο πόνος της αποδοχής του τέλους φαντάζει αβάσταχτος.  Αν βιώνεις την άρνηση με αυτόν τον τρόπο, ίσως να πιστεύεις ότι ακόμα μπορείς να σώσεις τη σχέση και συνεπώς ξοδεύεις πολύ χρόνο και ενέργεια προσπαθώντας να το επιτύχεις.

Από την άλλη πλευρά του φάσματος της άρνησης βρίσκονται οι άνθρωποι που ισχυρίζονται ότι δεν έχουν συναισθηματική αντίδραση στη διαδικασία του χωρισμού.  Είναι αλήθεια ότι οι χωρισμοί  μπορεί να είναι υγιείς ,  καθαρτικοί και  ανακουφιστικοί για πολλούς,  όμως αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι  είναι μια διαδικασία κατά την οποία κάποιος αποκόβεται συνειδητά από μία σύνδεση που είχε δημιουργήσει. Μέρος του να τιμήσεις το χωρισμό σου είναι να είσαι πρόθυμος να αφήσεις από πάνω σου το φορτίο που συσσωρεύτηκε κατά τη διάρκεια τη σχέσης σου.  Ακόμη και αν είσαι χαρούμενος που απελευθερώνεσαι από τον πρώην σύντροφό σου, και πάλι θα κουβαλάς ένα φορτίο από το παρελθόν εάν δε  δώσεις χρόνο στον εαυτό σου για να το ξεφορτωθεί.

Διαπραγμάτευση και Υποτροπές

Το να προχωράς μετά από ένα χωρισμό μπορεί να είναι ανυπόφορο,  ειδικά αν δεν ήταν αυτό που ήθελες. Εάν έχεις την πεποίθηση ότι μπορείς να διορθώσεις τα πράγματα με το σύντροφό σου, ίσως να προσπαθήσεις να κερδίσεις ξανά τη στοργή του με την υπόσχεση να κάνεις τα πάντα για να διορθώσεις αυτά που αντιλαμβάνεστε ως προβλήματα μέσα στη σχέση. Αυτό μπορεί να είναι  μια μανιώδης κατάσταση η οποία κινητοποιείται από το φόβο και την αποφυγή του πόνου. Εάν εσύ και ο σύντροφός σου αποφασίσετε να δώσετε μία ακόμα ευκαιρία  στη σχέση, η ουσιαστική δουλειά θα είναι απαραίτητη προκειμένου να αποτραπεί ακόμα ένας χωρισμός.

Συχνά οι δεύτερες ευκαιρίες που είναι αποτέλεσμα διαπραγμάτευσης είναι απλές υποτροπές. Η επανασύνδεση μπορεί να προκαλέσει προσωρινή ανακούφιση από τον οξύ πόνο του χωρισμού, αλλά ο πόνος και η θλίψη θα είναι εντονότεροι την επόμενη φορά. Τα ζευγάρια μπορούν να μπουν σε ένα κύκλο χωρισμών και επανασυνδέσεων πολλές φορές μέχρι να αποφασίσουν να πουν οριστικά αντίο. 

Θυμός 

Όταν έχεις προχωρήσει από τις φάσεις της άρνησης ή της υποτροπής, ο θυμός σχετικά με την πορεία της σχέσης σου και το χωρισμό μπορεί να εμφανιστεί. Αν δεν ήθελες να τελειώσει η σχέση, τότε αυτό είναι κάτι το αναμενώμενο, ακόμα όμως κι αν ο χωρισμός ήταν αυτό που επιθυμούσες,  είναι πιθανό να βρεις κάποιο μερίδιο θυμού κρυμμένο σε κάποιες γωνιές.

Να θυμάσαι πως ο θυμός είναι ένα θετικό σημάδι πως θεραπεύεσαι από τη σχέση σου και το χωρισμό . Όταν κάτι τελειώνει συνήθως αναμοχλεύει το φόβο μέσα μας. Ο φόβος κυβερνά τα περισσότερα από τα συναισθήματά μας, έτσι όταν αρχίζει να εμφανίζεται ο θυμός, σημαίνει πως ο φόβος αρχίζει να υποχωρεί. Πάρτο λοιπόν σαν απόδειξη ότι προχωράς μπροστά.

Υιοθέτησε μια Συνειδητή Συμπεριφορά

Βυθίσου στην απόλυτη αποδοχή και την ελπίδα. Οι χωρισμοί μπορούν εν δυνάμει να μας αφήσουν εγκλωβισμένους στο σκοτάδι. Προκειμένου να διατηρήσεις την ενσυνειδητότητα και τον έλεγχο της αντίδρασής σου απέναντι στο χωρισμό, εστίασε στο να δεις την κατάσταση καθαρά. Προσπάθησε να απαλλαχτείς από την ανάγκη να φτιάξεις μια άλλη εικόνα προκειμένου να καθυσηχάσεις τους άλλους ή να βιώσεις βουβά την ένταση του πόνου σου.

Εάν μπορείς να αγκαλιάσεις κάθε σκέψη και συναίσθημα που εμφανίζεται καθώς περνάνε οι στιγμές, θα αποκτήσεις τη δύναμη να μεταμορφώσεις το χωρισμό σου σε αυτό που θέλεις εσύ να είναι. Ίσως θέλεις να γίνει μια ευκαιρία για περισσότερη εξερεύνηση του εαυτού σου, θεραπεία, και συγχώρεση. Το κλειδί είναι να διαλέξεις μια νοοτροπία ανάπτυξης. Άσε τον πόνο να σε εμπνεύσει να φροντίσεις τον εαυτό σου, και αν ανακουφιστείς, άσε αυτό με τη σειρά του να σε εμπνεύσει για να εξασκήσεις την ευγνωμοσύνη.

Στο τέλος της ημέρας, η επίγνωση και η αναγνώριση ενός χωρισμού σαν μια διαδικασία που αξίζει να τιμηθεί για το καλό του δικού σου Εαυτού είναι παρόμοια με το φως που σε οδηγεί έξω από το σκοτεινό τούνελ.